Predvianočné obdobie by sme nemali prežiť iba chystaním, upratovaním a zháňaním darčekov, ale rovnako by sme si mali nájsť čas aj pre seba a malý kúsok času si vymedziť aj pre našich blízkych, tým, že im napíšeme a pošleme vianočný pozdrav. V minulosti to bola úplná samozrejmosť, že ľudia rozposielali vianočné priania a pozdravy svojej rodine, príbuzným a priateľom, prostredníctvom ktorých im želali pokojné a požehnané prežívanie nastávajúcich sviatkov v kruhu svojich najbližších.
Za radosť, ktorú nám vianočné pozdravy dokážu vyčariť môžeme poďakovať Nicolovi Monte Mellinimu , ktorý v roku 1709 napísal svoje priania na kartičky a rozoslal ich tak svojej blízkej rodine a priateľom. Tento zvyk rozposielať vianočné pozdravy sa po nejakej dobe uchytil a vianočné pohľadnice sa začali vyrábať hromadne.
Posielanie klasických vianočných pohľadníc má ešte stále veľkú priazeň, ale hlavne u populácie tých skôr narodených. Takto ručne napísané pohľadnice sú omnoho osobnejšie a majú ešte stále svoje čaro. Stojí za ním hlavne námaha, ktorú musí človek vynaložiť nato, že najskôr zájde do obchodu, aby pohľadnicu kúpil, ručne ju napísal, nalepil známku a zaniesol na poštu. Takáto klasická pohľadnica sa dá chytiť do ruky, môžeme si ju položiť pod vianočný stromček, resp. na vianočný stôl, prípadne odložiť do zbierky pohľadníc z minulých rokov a po rokoch si znova prečítať milé riadky plné prajnosti a zároveň aj porovnať ako postupuje technológia a vyhotovenie vianočných pozdravov neustále dopredu.
S vývojom spoločnosti sa mení aj spôsob prenosu informácii. Posielanie papierových pohľadníc pomaly ustupuje do úzadia a stále viac sa rozmáha posielanie virtuálnych vianočných pohľadníc. Internetové stránky ponúkajú obrovské množstvo vianočných motívov, ktoré už len stačí doplniť vhodným vinšom, prípadne hudobným podmazom. Takýto virtuálny vianočný pozdrav je hotový v priebehu niekoľkých minút a už ho len stačí rozposlať mailom alebo prostredníctvom Facebooku alebo inej sociálnej sieti všetkým našim blízkym.
Veľmi populárnymi sa stali aj ďakovné firemné vianočné pozdravy, ktoré posiela firma svojim obchodným partnerom, klientom a kolegom. Firemné novoročenky sú dobrou investíciou do pracovných a obchodných vzťahov, ktoré si chcú spolupracujúce firmy čo najdlhšie udržať. Poslaním novoročenky môže firma zároveň oživiť pracovný a obchodný vzťah a pripomenúť sa tak svojmu obchodnému partnerovi. Prostredníctvom takéhoto novoročného pozdravu si dokáže firma najkrajšie uctiť svojho obchodného partnera, klienta, kolegu či spolupracovníka a tak mu môže prejaviť svoju vďaku za dobrú a produktívnu spoluprácu dúfajúc, že dobré obchodné vzťahy budú pretrvávať a v budúcnosti.
Na záver treba však zdôrazniť, že nie je dôležitý spôsob, akým vianočné pozdravy a vinš posielame, ale fakt, že na svojich blízkych, rodinu, priateľov, kolegov a spolupracovníkov nezabúdame!