Svet internetu a celková on-line komunikácia výrazne ovplyvnila posielanie klasických vianočných pohľadníc posielaných poštou. V dnešnom rýchlo sa rozvíjajúcom svete ľudia skoro všetko riešia e-mailom, čo im výrazne uľahčuje komunikáciu. Takýmto spôsobom môžu pozdraviť svojich blízkych v deň ich menín alebo narodenín krásnou on-line pohľadnicou, ktorá môže byť zaslaná spolu s hudobným podtónom. Odoslanie takejto pohľadnice výrazne ušetrí čas, energiu aj peniaze.
Každý z nás však vie, že krásna hmatateľná pohľadnica nesie so sebou určité osobné posolstvo a má pre každého oveľa väčší šarm ako pohľadnica poslaná v elektronickej podobe.
Poďme sa pozrieť na to, ako vznikli prvé pohľadnice a ako sa šírila ich výroba do celého sveta
Sir Henry Cole nariadil Johnovi C. Horsleymu, aby v roku 1843 vytvoril vianočnú pohľadnicu. Na jeho nariadenie vznikla prvá vianočná pohľadnica, na ktorej boli vyobrazené chudobné deti, ktoré boli obdarované jedlom a oblečením. Posolstvo, ktoré táto pohľadnica chcela šíriť bolo to, že si máme navzájom pomáhať.
Keď sa objavila prvá pohľadnica v Anglicku, bolo zaujímavé všimnúť si, že nej nebola vyobrazená atmosféra Vianoc, ani žiadna zimná téma, ale boli na nej namaľované krásne kvety a jarná krajinka. Mala to byť predzvesť jari a koniec zimy.
O niečo neskôr - na prelome 19. a 20. storočia sa vďaka tlači stala výroba pohľadníc vysoko výnosným podnikaním. V roku 1961 bolo odoslaných okolo 2000 kusov pohľadníc, zatiaľ čo v roku 2005 vzrástlo toto číslo na 1,4 milióna. Na základe tohto môžeme usúdiť, že posielanie pohľadníc sa stalo tradíciou. Takmer každá rodina, chcela aspoň na sviatky poslať svojim blízkym krásnu vianočnú pohľadnicu, na ktorú mohli napísať vinš k Vianociam aj prianie do celého nového roku.
V 19. storočí začali ženské organizácie zbierať staré pohľadnice a vďaka nim vznikli prvé tzv. recyklované pohľadnice. Zo starých pohľadníc povystrihovali rôzne tvary a veľkosti, ktoré boli následne nalepené tak, aby vytvárali nejaký obrazec. Z dôvodu informovanosti o životnom prostredí začalo stále viac charitatívnych organizácii zbierať pohľadnice. Za 12 rokov zozbierali a recyklovali viac ako 600 miliónov pohľadníc, čo viedlo k vysadenie 141 000 nových stromov.